כיצד משלוח מנות לפורים ילמד את ילדיכם על כסף?

מנהג החג הידוע של הענקת משלוח מנות בפורים לא פוסחת כמעט על אף בית בישראל, ולמרות שישנם מקומות רבים שאפשר לרכוש משלוח מנות מוכן, יש כאלו המעדיפים ליצור אותו בעצמם. כך או כך, מדובר על הוצאה כספית קטנה או גדולה, בהתאם לחשיבות המנהג עבורכם והיכולת הכלכלית שלכם. ניתן להיעזר בפעילות הכנת או קניית משלוח מנות לפורים כשיעור כלכלי שיהיה מובן ונגיש לילדים.

מהם ההיבטים הכלכליים של משלוח מנות לפורים?

גודל המשלוח ותכולתו הם עדות לכוונה שהשקעתם במשלוח וכן לכסף שהוצאתם עבורו. ישנן גישות שונות להענקת משלוחי מנות בפורים כאשר שתי הקיצוניות שבהן הן או להכין את המשלוח הכי מושקע, גדול ויפה שאפשר, או להסתפק במשלוח מנות מינימלי רק לשם קיום המצווה.

איך ניתן להשתמש במצוות משלוחי המנות ככלי לחינוך כלכלי?

  1. עידוד של פעולת החישוביות וסדרי עדיפויות

ילדים לרוב נוקטים בגישה הראשונה הלוא היא הגישה המוגזמת. זאת מכיוון שהמודעות שלהם להוצאה הכספית היא נמוכה או כלל לא קיימת והם מסתמכים עליכם ההורים שתשתפו פעולה עם החזון היצירתי שלהם. בהעברת המסר שמדובר בהוצאה כספית משמעותית שתבוא על חשבון הוצאות אחרות, הילדים יכולים להחליט כיצד הם מעדיפים לפעול.

  1. התנסות בחלוקת תקציב

ילדים המעוניינים ליצור משלוח מנות לפורים באופן עצמאי יכולים לקבל לידיהם תקציב ולהתנסות בחלוקה שלו למצרכים השונים ולמוצרי העטיפה. 

  1. חיזוק הערכת המובן מאליו

אחד השרירים החזקים ביותר אצל ילדים הוא שריר המובן מאליו. הדגשת הערך של משלוח המנות, השמחה שהוא מעניק והמאמץ שנדרש כדי להכין ולהעניק אותו, ידמו עבורם גם הוצאות אחרות שההורים צריכים לעבוד כדי לאפשר להם כמו חוגים, מתנות וכדומה.

אודות המחבר